Τα “μυστικά” της επιτυχίας!

Η επιτυχία δεν ορίζεται από τις διακρίσεις, τα μετάλλια, τα κύπελλα. Επιτυχία είναι, μέσα από τον αθλητισμό, να βελτιώσεις διάφορες πτυχές του εαυτού σου…

Επιτυχημένοι είναι οι αθλητές, που διαμέσου της συμμετοχής τους στον αθλητισμό βελτιώνουν τις διάφορες πτυχές του εαυτού και της προσωπικότητάς τους, διασκεδάζουν, νιώθουν όμορφα και είναι συγκεντρωμένοι στους στόχους τους.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια κύρια μυστικά, που αν κάποιος τα εφαρμόσει μπορούν να τον βοηθήσουν τόσο στο να μεγιστοποιήσει την αθλητική του απόδοση, όσο και να φτάσει πιο κοντά στην επιτυχία.

Ποια είναι αυτά;

Θετική Στάση και Σκέψη:
Προσπάθησε να έχεις θετική στάση και σκέψη τόσο για την προπόνηση όσο και για τον αγώνα. Δες τα σαν ευκαιρίες που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τις διάφορες πτυχές του εαυτού σου.

Νοερή Απεικόνιση:
Προπονήσου νοερά. Η καθημερινή νοερή απεικόνιση μπορεί να βοηθήσει τόσο στην μείωση του άγχους, όσο στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης, της συγκέντρωσης, αλλά και στην εκμάθηση καινούριων δεξιοτήτων. Η νοερή απεικόνιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης από τον αθλητή για να αξιοποιεί δημιουργικά το χρόνο κατά την διάρκεια του οποίου είναι εκτός αγωνιστικών χώρων, εξαιτίας κάποιου τραυματισμού.

Θετικός Αυτό-διάλογος:
Προσπάθησε να μετατρέπεις κάθε αρνητική σου σκέψη σε θετική. Το να παρακινείς τον εαυτό σου με αυτό τον τρόπο μπορεί σε βοηθήσει σημαντικά.

Σωστή στοχοθεσία:
Θέσε στόχους. Στόχους προπόνησης και αγώνα. Να θυμάσαι όμως ότι οι στόχοι αυτοί πρέπει να είναι: στόχοι απόδοσης, ρεαλιστικοί, προκλητικοί, συγκεκριμένοι, εφικτοί και προσωπικοί. Χώρισε επίσης τους στόχους σου σε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους αλλά και μακροπρόθεσμους.

Αποτελεσματική Διαχείριση των συναισθημάτων:
Μάθε να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματα σου. Η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων (πχ άγχος, θυμός, στρές) κατά την διάρκεια της προπόνησης αλλά και του αγώνα μπορούν να σου δώσουν την ώθηση που χρειάζεσαι για να αποδώσεις καλύτερα.

Η εκμάθηση των πιο πάνω τεχνικών αλλά και η συστηματική εφαρμογή τους μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην βελτίωση του εαυτού, όσο και της ζωής του κάθε ανθρώπου αλλά και της αθλητικής απόδοσης.

Ξεκίνα και εσύ να τα εφαρμόζεις από σήμερα με στόχο την αυτό-βελτίωση!!!

Θάλεια Παναγή
MSc Sport Psychology
MA Clinical-Counseling Psychology
Part Time Associate Lecturer at UCLan Cyprus
Πηγή: talentabout.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου