Pieriasport

Pieriasport
Pieriasport

Πρακτορείο ΟΠΑΠ Ευκαρπίδης Πόλυς Αγίας Τριάδος 18

Πρακτορείο ΟΠΑΠ Ευκαρπίδης Πόλυς Αγίας Τριάδος 18
Πρακτορείο ΟΠΑΠ Ευκαρπίδης Πόλυς Αγίας Τριάδος 18 - Βιομηχανία Ζωοτροφών Εμπορία Δημητριακών "ΤΟΚΑΣ"

TOP SPORT σε Κατερίνη-Θεσσαλονίκη-Βέροι-Αιγίνιο

TOP SPORT σε Κατερίνη-Θεσσαλονίκη-Βέροι-Αιγίνιο
TOP SPORT σε Κατερίνη-Θεσσαλονίκη-Βέροι-Αιγίνιο

Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2017

Σωκράτης (Sok P): Επάγγελμα ...disc Jockey (DJ)!! (φωτο)

O Ορισμός της διασκέδασης συνδέεται τα τελευταία χρόνια ολο και πιο έντονα με την δουλειά ενός disc Jockey (DJ) . Ο Συγκεκριμένος χώρος έχει προσεγγίσει πολλούς νέους να ασχοληθούν με αυτό αλλά και πάλι λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πραγματικά πόσο δύσκολος είναι
και τι απαιτήσεις έχει. Έτσι μιλήσαμε με τον Σωκράτη (Sok P) που μας απάντησε αναλυτικά για όλα όσα θέλαμε να μάθουμε γύρω απο τους Djs.


Απο πια ηλικία ασχολείσαι με την μουσική ;
Ξεκίνησα σε ηλικία των 4 ετών όταν στο σπίτι τότε είχα ενα αρμόνιο! Τρομερή εμπειρία. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι έβαζα τα ακουστικά και άρχιζα να παίζω χωρίς βέβαια τότε να έχω κάποιες γνώσεις πάνω στην μουσική. Δεν θα ξεχάσω επίσης ότι τότε το οικογενειακό μου περιβάλλον με παρότρυνε να πάω σε κάποιο ωδείο χωρίς αποτέλεσμα τότε!! Αργότερα όμως κάλυψα αυτόν τον χαμένο χρόνο με σπουδές πάν ω στο αντικείμενο αυτό! Τέλος δεν θα ξεχάσω επίσης σε ηλικία 6 ετών είχα ζαλίσει τον πατέρα μου να μου αγοράσει ένα μικρόφωνο που να εκπέμπει στα fm μην φανταστείς τίποτα τρελό στα 5 μέτρα ακουγόμουν αλλά για μένα αυτό ήταν παράδεισος!  

Ποιος είδος μουσικής είναι αυτό που σου αρέσει ;
Ωραία ερώτηση και το λέω αυτό διότι στην Ελλάδα αυτό είναι λίγο παρεξηγήσιμο, τι εννοώ? Δυστυχώς στην Ελλάδα επικρατούν οι ταμπέλες , οι Έλληνες δεν ακούν με βάση τι τους αρέσει αλλά με βάση το είδος! Είμαι αισιόδοξος όμως γιατί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού που έχει αρχίσει να ξεπερνάει τα κατεστημένα και ακολουθεί αυτό που πιστεύω και εγώ πως η μουσική είναι μια.
Αυτό ήταν το κακό μέρος που την ξεχωρίζουμε σε κατηγορίες. Απο την άλλη οι κατηγορίες όπως προείπα έχουν καθαρά έναν χαρακτήρα διαχωρισμού ώστε να μπορεί να καταλαβαίνει κάποιος τις διαφορές, Έτσι λοιπόν για απαντήσω κατάλληλα θα έλεγα πως αυτό το είδος που με συγκινεί είναι γενικά η house και κάποια παρακλάδια της, μουσικά είδη που ασχολούμαι στην παραγωγή. Απλά εδώ θέλω να τονίσω κάτι! Ανεξάρτητα με τι παράγεις η αγαπάς , πρέπει να είσαι πολύπλευρος σε αυτόν τον χώρο και να ακούς διάφορα είδη, ώστε να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη γνώση πάνω στην μουσική.

Ποιες είναι οι γνώσεις σου σαν μουσικός ;
Ξέρεις είναι πολύ εύστοχη ερώτηση διότι ο περισσότερος κόσμος επικεντρώνετε στο DJing αποκλειστικά και μόνο. Αυτο όμως είναι δεδομένο καθώς στην Ελλάδα ευτυχώς το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι DJs ασχολούνται με την μουσική τους και να κυκλοφορήσουν κάποιο κομμάτι. Άλλοι με επιτυχία και άλλοι όχι τόσο καλά!

 Στο εξωτερικό μεγάλοι DJs κυκλοφορούν ολόκληρα άλμπουμ τα οποία τα παρουσιάζουν σε μεγάλα Festivals και η εκτίμηση ο θαυμασμός και η δημοσιότητα που έχουν είναι η ανάλογη ενός ροκ σταρ! Έτσι λοιπόν κάνοντας μια μικρή εισαγωγή θέλω να καταλήξω στο οτι για να κάνεις όλα αυτά τα πράγματα θα πρέπει να έχεις κάποιες ελάχιστες γνώσεις πάνω στην μουσική.

 Πριν απο λίγο σου είπα οτι μικρός δεν ήθελα να πάω στο ωδείο! Έτσι αποφάσισα να φοιτήσω Μουσική Τεχνολογία , έκανα μαθήματα σολφέζ , ντικτέ, και κάποια αρχικά πραγματάκια πάνω στην αρμονία σε συνδυασμό με πολλά ακόμα χρήσιμα πράγματα πάνω στην τεχνολογία της μουσικής όπως και πολλά σεμινάρια σε διάφορους τομείς της μουσικής! Έτσι πήρα μια ολοκληρωμένη γνώση η οποία με βοήθησε πολύ στην μετέπειτα πορεία μου.

Πότε πρωτοξεκίνησες ως Disk Jockey ;
Τον Σεπτέμβριο του 2006 ήταν η πρώτη μου επαφή με το Djing, είχα επηρεαστεί από μια ταινία που ούτε θυμάμαι τον τίτλο της(χαχαχαχαχα) Τότε ήμουν φοιτητής στο τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής στο ΤΕΙ Καβάλας!
Οπότε χωρίς να έχω τις καλύτερες γνώσεις τεχνικές , ξεκίνησα δειλά και μπήκε το μικρόβιο, ενα μικρόβιο που πιστεύω το έχουν όλοι όσοι ασχολούνται με την μουσική και δεν μπορούν να το εξηγήσουν.
Όλα τα τεχνικά τα έμαθα πάνω στην δουλεία δουλεύοντας κάνοντας απίστευτα λάθη χωρίς να έχω κάποιον επαγγελματία δίπλα μου και αυτό πιστεύω πως είναι το καλύτερο ώστε να αντιμετωπίσεις απο την αρχή τον εαυτό σου και να καταλάβεις πόσο αγαπάς αυτό που κάνεις.

Πόσες είναι οι πραγματικές εργάσιμες ώρες του DJ ;
Δεν υπάρχει κάτι στάνταρ. Αυτό γίνεται κατόπιν συμφωνίας η ενδεχομένως ανάλογα με τον χώρο που παίζεις, Για παράδειγμα σε κάποια φεστιβάλ ο χρόνος σου είναι τόσο περιορισμένος που ο χρόνος που παίζεις σε κάποια δεν ξεπερνάει το 2ωρο και σε κάποια άλλα ούτε καν την μίση ώρα! Απο την άλλη ένας που εργάζεται σε ένα club η ένα μπαράκι μπορεί να παίζει από 2 ώρες μέχρι και ένα 12ωρο!
Πιστεύω είναι καθαρά θέμα διάθεσης συνεννόησης και κατά πόσο ο κόσμος σε στηρίζει και σε θέλει μέσα στο booth. Έπειτα όπως ρώτησες κιόλας η προεργασία είναι συνεχόμενη και διαρκής καθώς πρέπει να είσαι ενημερωμένος συνεχώς να παρακολουθεις τις νέες κυκλοφορίες και να ακούς πολλές ώρες μουσική. Να ακούς την δουλειά του κάθε μουσικού και να παρατηρείς τι έχει προσθέσει στο κομμάτι του , τι είναι αυτο δηλαδή που σε κάνει να λες αυτό το κομμάτι μου αρέσει , και να μπορείς να έχεις ανοιχτό μυαλό σε νέες ιδέες καθώς το μονότονο είναι βαρετό.

Υπάρχει λοιπόν μια μόνιμη προετοιμασία απο πίσω είτε για να βελτιώσεις τα dj set είτε να   δεις κυκλοφορίες είτε να ενημερωθείς για νέους τρόπους παραγωγής , να ενημερωθείς για κάποια triks πάνω στην μίξη της μουσικής σου στο studio η και στο mastering ενός κομματιού σου.

Η πορεία σου στον χώρο ;
Αν και δεν μου αρέσει να λέω τι έχω κάνει , προτιμώ να τα κάνω και να τα αφήνω να υπάρχουν. Η αλήθεια είναι οτι έχω περάσει από αρκετά μέρη. Άλλα με επιτυχία και άλλα όχι. Μεγάλα clubs, bars,festivals. Αλλά πιστεύω όσων αφορά το DJing  πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις και να είσαι διαρκώς σε φόρμα!

Ο κόσμος δεν κοιτάει τι έκανες κάποτε κάπου αλλά τι κάνεις τώρα και ποιος είσαι τώρα. Όσων αφορά το μουσικό κομμάτι οι μουσικές είναι οι παρακαταθήκες σου για το μέλλον και αυτό που μένει για πάντα και μπορεί ο καθένας να το δει ανά πάσα στιγμή. Πιστεύω είναι το μοναδικό κομμάτι που μπορεί κάποιος να σε ακολουθήσει η να σε αποδοκιμάσει και είναι και τα δυο καλά.

Οι μελλοντικοί σου στόχοι ; 
Πιστεύω πως οι μελλοντικοί στόχοι δεν διαφέρουν και πάρα πολύ με αυτούς άλλων καλλιτεχνών. Σίγουρα ο μεγαλύτερος στόχος που έχω αυτήν την στιγμή είναι η αναγνώριση σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μια πετυχημένη πορεία στο εξωτερικό πιστεύω είναι η αρχή για μεγαλοπρεπή πράγματα . Στο εξωτερικό η μουσική βιομηχανία είναι πολύ πιο ανεπτυγμένη απο την Ελλάδα και ειδικά σε αυτά τα χρόνια που ζούμε με αλλά δεδομένα πάνω στην μουσική και χωρίς περιοριστικούς τοίχους!

Η αναγνωρισιμότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό πόσο μεγάλη διαφορά έχει ;
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για αυτό άσε που δεν ξέρω από που να ξεκινήσω. Το μόνο σίγουρο είναι οτι κάνουμε πρόοδο. Ευτυχώς που τα τελευταία χρόνια ο κόσμος εξοικειώνεται με την χρήση του διαδικτύου και μπορεί να ενημερώνεται πιο άμεσα και γρήγορα. Το θετικό είναι πως έχουμε αρχίσει και κάνουμε βήματα προόδου πάνω στην προώθηση καλλιτεχνών και ο κόσμος δεν είναι τόσο πατροπαράδοτος σε αντιλήψεις και έχει μπει σε σκεπτικό να ενημερωθεί.

  Ξέρεις και στο εξωτερικό σε πολλές εταιρίες καθημερινά φτάνουν πάρα πολλά DEMOS απο διάφορες χώρες απο νέους μουσικούς και η δουλειά τους πραγματικά είναι πάρα πολύ καλή. Το ίδιο γίνεται με την Ελλάδα. Απλά οι αριθμοί δεν είναι συγκρίσιμοι. Άλλο σε μια εταιρία να φτάνουν 500 demos  και άλλο 3.000. Η διαφορά είναι οτι αν καταφέρεις εκεί να τους κινήσεις το ενδιαφέρον θα στηθεί μια ομάδα γύρω σου η οποία θα έχει έναν διαφορετικό άνθρωπο που θα τρέχει για κάθε ένα πράγμα ξεχωριστά ώστε να στηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα το προϊόν. Δηλαδή ο μουσικός.  Στην Ελλάδα οι δισκογραφικές κάνουν τεράστιες προσπάθειες.

 Το θετικό μέσα στη κατάσταση αυτή είναι πως εργάζονται σκληρά και με μεγάλο εύρος στην μουσική επιλογή τους. Δέχονταν συγκεκριμένα πράγματα, αλλά χωρίς μεγάλους περιορισμούς. Αλλά αυτό είναι καλό. Επιπλέον αρκετές δισκογραφικές ασχολούνται και με τον τομέα της προώθησης με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί υποστήριξη σε νέους καλλιτέχνες που ίσως οδηγήσει σε αναγνωρισιμότητα και καλύτερο μέλλον για τον τομέα στην Ελλάδα.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου